La Fundació Antonius Musa dóna 4.000 euros al Banc dels Aliments de les comarques de Tarragona

La Fundació de Protecció Social Antonius Musa, que també ofereix suport a projectes de caràcter social, ha volgut col·laborar amb aquesta fundació que busca pal·liar la manca de recursos alimentari entre els més necessitats.

La Fundació de Protecció Social Antonius Musa va nèixer amb un objectiu ben clar: promoure la qualitat de vida dels metges i metgesses col·legiades al COMT, però alhora, també volia apropar el seu caràcter més social a la ciutadania. En aquesta mateixa línia i després d’estudiar diverses opcions, la Fundació ha decidit fer una donació a la Fundació Banc dels Aliments Comarques de Tarragona per la importància del seu treball dins de la província de Tarragona.

En aquest cas s’ha decidit donar 4.000 euros a una entitat que porta gairebé 30 anys treballant a la comarca de Tarragona. La Fundació Banc dels Aliments va néixer amb l’objectiu que cap persona patís la necessitat primària més elemental de l’èsser humà; la manca de recursos alimentaris. Per aquest mateix motiu, la Fundació no va tenir cap dubte en realitzar aquesta donació a una entitat que té cura de les persones que més ho necessiten.

Moment de la trobada entre la presidenta de la Fundació Antonius Musa, la doctora Tani Francesch i el president del Banc d’Aliments, el senyor Eusebi Alonso

La presidenta de la Fundació, la doctora Tani Francesch, es va reunir amb el president de Banc dels Aliments, el senyor Eusebio Alonso, per a conèixer de primera mà la tasca que realitza aquest organisme. Alonso, va detallar com s’organitzaven i va relatar quina és la complicada realitat que es viu dins del territori amb una falta important d’aliments bàsics per a famílies. El president del Banc dels Aliments va destacar la importància vital de donacions com aquestes, perquè diariàmente, aquest organisme atén a 45.000 persones en tota la comarca.

La vicepresidenta del COMT, la doctora Garcia-Villarrubia va conèixer en detall l’operativa del Banc d’Aliments.

La vicepresidenta del COMT de Reus, la doctora Mireia Garcia-Villarrubia, va voler conèixer in situ la feina del magatzem central del Banc d’Aliments a la Capital del Baix Camp. Junt amb el senyor Alonso, la vicepresidenta va veure quin és el circuit que se sol seguir amb els aliments que arriben al magatzem i quins són els diversos criteris d’entrega que es fan servir. Villa-Rubia va lloar la tasca de fundacions com aquesta i Alonso va confessar que, és gràcies a la generositat de les institucions com la de la Fundació Antonius Musa, que el Banc dels Aliments pot seguir treballant pels qui més ho necessiten.

El doctor Pere Generó i el responsable del Banc d’Aliments Terres de l’Ebre, el també doctor Josep Maria Manresa.

Per la seva banda el doctor Pere Generó, vicepresident del COMT a les Terres de l’Ebre, també va visitar les instal·lacions que el Banc d’Aliments disposa al territori. El també doctor Josep Maria Manresa, responsable del Banc, va poder compartir amb Generó la part més organitzativa d’una entitat que presta servei a 5.000 persones en aquesta àrea geogràfica.